Träningstips: Håll dig motiverad!

2012-08-24 11:42:00 / 0 kommentarer ..


Det svåraste är i början av träningen, då är allt tungt - precis som med allt!
Om du lyckas ta dig förbi första månaden med träningen har du definitivt tagit dig förbi en milstolpe! För sen börjar det komma i rutin och vara något som tillhör dina dagar samt att du kommer upp i kondition, vilket ger dig uthållighet som i sin tur ser till att du håller dig på mattan utan att bli trött snabbt. Den första månaden kommer du kanske till och med vara redo att slänga dig i sängen och sova 10 år efter varje träning, men nästa månad kommer du anse det du tränade för en månad sedan är en baggis! Som med allt, det hänger på att kämpa och inte ge upp!
 
 
GÖR DIG MOTIVERAD!
Gör mål och gå i mål - Ser till så du inte tappar fokus på träningen. 
 Ha klara mål och tänk på dem så fort det känns trögt, du gör detta för något bra och tänk så stolt du kommer bli över dig själv och hur bra det kommer kännas i slutänden, men det tar tid!
 
Titta på tjockisprogram - Se till och inte hamna i deras sits!
Titta på "Du Är Vad Du Äter", "Biggest loser" eller någon annat bantningsprogram. Vill du hamna i deras sits? Behöva kämpa 5 gånger så mycket än vad du kanske behöver göra? Hamna inte där, eller gå inte tillbaka dit! Håll dig på ett säkert ställe och bevara det endast som motivationsskälla. Men säg aldrig att du inte kan hamna där och skippa träningen, då är du redan ett steg påväg.
 
Slå två huvuden ihop - träningskompis håller motivationen uppe!
Slå dig ihop med en träningskompis, som jag tidigare skivit i ett inlägg. Träna med varandra och/eller emot varandra. Har du svårt att hitta ett eget mål/syfte med träningen har du ett nu - att slå din kompis! Samt att du en välmående kropp, och kanske rent utav snyggare? Är ni två peppar ni dessutom varanda och om ni bestämmer en tid ni ska ut och springa, powerwalk'a, gymma eller vilket aktivitet ni kan tänkas hålla på med så får ni en större anledning och kravla sig upp ur den sköna sängen - för att inte göra er själv och kompis besviken samt att inte bli kallad för den latajäveln!
 
Planera schema - följ den som den vore din lag! 
Sätt upp en veckoschema för träningen, planera in en stund varje dag - givitvis kan du ta lediga dagar från det för att låta musklerna vila, men gör det sällan! Kör lugna pass istället såsom en promenad. Ha schema, och håll den!
 
Variera träningen - variation gör träningen rolig! 
Gå ena dagen, jogga, gymma, simma eller cykla andra dagen. Trötta inte ut dig med samma övning, varje svårighetsgraden - kör inte slut på dig hela tiden utan gynna dig lättare promenader. Annars kommer du uppleva din träning som ett enda stort helvete och motivationen kommer sjunka snabbt!  
 
Ladda ner träningsappar till mobilen - Hela träningsprogram i den lilla mobilen!
Har du en iPhone eller Android ska du definitivt testa träningsappar. Finns allt i från hela träningsprogram till de som räknar ut hur lång sträcka du går - på hur många minuter och hur många kalorier du förbränner.
Appar jag använder till min android:
Runastic (räknar sträcka och kaloriförbränning) gratis, men vill man ha mer avancerade uträkningar som tillexempel hjärtfrekvens måste man betala en liten summa för att bli pro.
Workouttrainer (träningsprogram), man får önska vad man vill träna så sätter appen ihop ett träningsprogram.
 
Finns massa massa massaaaa fler tips men dom här får ni från mig! Hoppas ni får för er och följa något, höhö!

Kommentarer


NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
TantParkkila

Hillevi Parkkila, 18 år

Välkommen till bloggen om lilla mig! Jag bakom detta är då Hillevi Parkkila, jag går 3 året på Jällagymnasiet inriktning häst. Här skriver jag om min vardag, lägger upp bilder och låter er få ta del av en liten del av mitt liv! Låter detta som en blogg för dig? Då ska du Klicka här för att följa den! :D




bloglovin

Fotobloggar   RSS 2.0